Var på hoppträning

Var och tittade på hoppträning igår. De rider mycket mera framåt här, rör sällan hästens mun och med en lättare sits.  Alla har ridit hunterklasser innan de börjar hoppa. Genom att rida hunter där Du ska rida en bana i rätt tempo, visa upp gångarterna och sedan bli bedömd i detta och dessutom sin egen sits får de en bra grund i sin egen ridning.

Stallet var ett kollektiv med 12 hästar som påminde mycket om hur det ser ut i Sverige. Samma rutiner, samma bekymmer ungefär samma kostnader. Jag frågade lite om fodring och de använder mycket alfa alfa kuber, fullfoder pellets och hö förstås. Just i det här stallet använde de dessutom någonting som kallas för smartpac. Det är tillskotten för varje häst uppvägt och portionerat i små plastkuber med lock. Man beställer hem för en månad i taget och det är väl lite amerikanskt. Jag ser inte riktigt vitsen med det! Men en affärsidé som tydligen gått hem.

Ridhuset har inga väggar och det är vanligt här, speciellt i de varmaste staterna. Under vintern här i Virginia önskade hästägarna att de hade ett ridhus med väggar för det har varit upp till 5 gr kallt och lite snö. Det är ovanliga förhållanden här och skolorna stänger och trafiken upphör. Lite annorlunda från Sverige!

Imorgon skulle jag flyga hem men det verkar som någon har bestämt något annat för det blir snöstorm som börjar ikväll och håller på hela onsdagen så de har börjat att ställa in flyg. Men någon dag kommer jag hem!
/Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0