Är det vår?

Törs man tro att våren kommit igång. Det verkar så i alla fall!!!    Härligt om det är så. Hästarna tycker också det är skönt när snön försvinner och de får fast mark under fötterna. Mycket brallar blir det!  

Har ni kunnat träna era unghästar i vinter fast det varit så halt och fullt med snö? Ska bli jättekul att få se dem på treårstestet. Tänk på att låta dem vila några dagar före visningen så de har ork när dagen är inne.

Nu i april har jag fått äran att dela ut Hushållningssällskapets Pris till bästa östgötaägda 3-årsston från testet 2010. Även raserna nordsvensk och ardenner kommer att få belöningar och jag måste lära mig mera om deras stammar och det är kul. Finns ju många duktiga som jag kan fråga.

Ska bli så spännande med betäckningssäsongen. Hingstutbudet är större än någonsin och det gäller att hålla tungan rätt i munnen. Vissa hingstar kanske inte borde få några ston för man måste ju tänka på att avkomman ska bli bättre än sina föräldrar. Det är ju det som är utveckling och därför så noga att både sto och hingst håller hög kvalité. Man får verkligen rannsaka sig själv och är ni osäkra så ta råd av dem som haft egen framgång.

Så mycket spännande hingstar och flera med nytt blod för Sverige. Är inte fel!  Tänk bara på vem ni avlar för och välj hingst när ni vet vilka egenskaper som är viktiga för just er och ert sto?

// Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0